TRYB JASNY/CIEMNY

"Web writing" - Joanna Wrycza-Bekier

Wiem, że obserwują mnie też autorzy blogów, więc dziś recenzja poradnika specjalnie dla Was!

"Web writing" to książka autorstwa Joanny Wrycza-Bekier, doktor nauk humanistycznych, autorki wielu książek i trenerki biznesu. 

Liczba stron: 278
Rok wydania: 2022
Wydawnictwo: Helion S. A. - wydawnictwo Onepress

Spis treści obejmuje:
  • Wstęp
  • Co to jest webwriting. 8 najlepszych praktyk pisania tekstów
  • Stwórz grupę tematyczną
  • Zaplanuj personę
  • Przeprowadź kwerendę w Google
  • Opracuj pomysł na artykuł
  • Bądź unikalny
  • Wybierz format
  • Uwzględnij lekturę z ekranu
  • Ułatw decyzję dzięki śródtytułom
  • Zapowiedz i zachęć w lidze
  • Dopracuj tytuł
  • Zadbaj o przychylność
  • Wykładaj zrozumiale
  • Opowiadaj barwnie
  • Pisz przyjaźnie
  • Podsumuj
  • Wzywaj do działania
  • Zamieść linki
  • Pisz przystępnie
  • Zoptymalizuj
  • Zawalcz o wyróżnione pola
  • Zadbaj o przejrzystość
  • Wzmocnij słowo obrazem
  • Wyróżnij cytaty
  • Zmierz efekty 
  • Zakończenie
  • Bibliografia

Blogerzy i autorzy stron internetowych mają w XXI niemałe wyzwanie, aby zachęcić czytelnika do kliknięcia w link prowadzący do ich witryny, a następnie zatrzymać go, zainteresować tematem i sprawić, że wróci. Jak wyróżnić się na tle innych? Z pomocą przychodzi poradnik Pani Doktor!

Autorka w swojej książce opisała chyba każde zagadnienie, które jest potrzebne komuś, kto pragnie zacząć blogować i tworzyć internetowe treści. Od początku go końca przedstawiła zagadnienia w prostej formie i podjęła się ich wyjaśnienia oraz  przekazania czytelnikowi wielu praktycznych rad.

W książce znajdziemy 8 głównych zasad/praktyk, które powinny prowadzić do powstania jak najlepszego internetowego tekstu. Autorka wyjaśnia każdą z zasad bardzo wnikliwie opisując praktyki, które stosują czytelnicy podczas poszukiwań odpowiedzi na dane tematy, a następnie radzi nam jak formułować treści, by to właśnie na naszej stronie pojawił się dany czytelnik. 

Dzięki tej książce można zrozumieć nie tylko jak pisać dobry tekst w Internecie, ale przede wszystkim jak napisać tekst, którego poszukuje czytelnik czyli tekst, który nie jest dobry według autorów, a według potencjalnego czytelnika. 

Podsumowując: Książka jest dla wszystkich, którzy tworzą teksty internetowe, prowadzą strony i blogi oraz piszą teksty na strony swoich sklepów. Zdecydowanie będzie dla nich przydatna! Poradnik przyda się także osobom pracującym w dziale marketingu, osobom tworzącym ulotki, ikonografiki i tym podobne treści.

Plusy: Poradnik jest napisany bardzo dobrze.

Minusy: Brak. 

Moja ocena: 10/10


Miłej lektury!

****************************************************************
Udostępniajcie jeśli macie ochotę! :)

Bardzo proszę o uszanowanie mojego autorstwa do zdjęć i przepisów :)

USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Art. 78. 1.


Chciał(a)byś mnie wesprzeć?
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Komentarze

Polecane posty

instagram @keto__reva