Mini bajgle lub chlebki a'la cloud bread (z 2 składników, bez mąki)

Mam na blogu aż 20 przepisów na pieczywo, ale widzę, że niektórym z Was wciąż mało i tak jak ja uwielbiacie nowe :) No to łapcie kolejny. Tym razem w zabawnej formie mini bajgla. I bez mąki! Są bardzo delikatne w środku i cudownie chrupiące na zewnątrz :) Nie uwierzycie, ale... 60 kcal na cały przepis i mniej niż 1 g węglowodanów, więc można wszamać wszystkie na raz :) No i tylko 2 składniki główne ❤️

Pizza na spodzie z kurczaka (bez mąki)

Na blogu mam już 9 przepisów na pizzę. A ponieważ bardzo lubię liczby parzyste to łapcie przepis numer 10! Tym razem na białkowym, niskokalorycznym spodzie z kurczaka :) Pizza jest bardzo stabilna, świetna na wynos do pudełka. Smakuje i na zimno i na gorąco :)

Sernikowe oponki z masłem orzechowym (bez mąki)

Co powiecie trzeci przepis na oponki na nadchodzący tłusty czwartek, ale tym razem w stylu sernika? Na blogu ponownie lekkie, niskokaloryczne donaty/oponki bez dodatku mąki, które smakują jak mini serniczki z masłem orzechowym :) 20 minut i są Wasze:) Nie trzeba nawet miksera:) To najprostszy z możliwych przepisów na mini serniczki!

Bioaktywne związki pochodzenia naturalnego stosowane w leczeniu cukrzycy

Ostatnio pisałam na temat węglowodanów i ich ważnej roli w organizmie. Niestety zdarzają się choroby, gdzie cukry pełnią bardzo negatywną funkcję i warto dążyć do obniżenia ich steżenia we krwi i komórkach. Pamiętacie moje seminarium z insulinooporności, które możecie pobrać za darmo z bloga tutaj [klik]? Dziś druga część dotycząca zarówno IO jak i cukrzycy, a także innych chorób gospodarki węglowodanowej :) Na blogu właśnie pojawił się projekt na temat (tych znanych i mniej popularnych) bioaktywnych związków pochodzenia naturalnego, które mają szerokie zastosowanie jako substancje hipoglikemizujące czyli obniżąjące stężenie cukru we krwi. Projekt możecie sobie pobrać za darmo i dowiedzieć się jakie roślinki obniżają stężenie cukru we krwi:) Miłej lektury!

Golonka w kapuście kiszonej

Właśnie sobie uświadomiłam, że jadłam golonkę zaledwie kilka razy w życiu! Serio:) I że nie ma u mnie na nią żadnego przepisu na blogu po prawie 2 latach funkcjonowania bloga. Zaraz to nadrobię :) Łapcie najprostszą i najpyszniejszą golonkę z jałowcem, kminkiem i majerankiem w kapuście kiszonej, która właściwie robi się sama!  Idealna pozycja na tłusty czwartek dla fanów prostoty 😉

Czekoladowe oponki z cynamonowym lukrem (bez mąki)

Poprzedni przepis na oponki cytrynowe oblane lukrem rozbił system :) Skoro tak się Wam podobał to... sprawdźmy czy dzisiejszy przepis przyjmiecie równie entuzjastycznie :) A dziś na blogu czekoladowe oponki bez mąki z 3 składników i z lukrem z cynamonem ❤️ Pychotka! Można je też oblać czekoladą:) W sam raz dla fanów wypieków bez mąki oraz lekkich i puszystych Brownie:) 140 kcal na sztukę :)

Cytrynowe oponki z lukrem

Czekacie na przepisy na tłusty czwartek? Numer jeden to mięciutkie, grube oponki cytrynowe z pysznym lukrem posypane skórką z cytrynki :) Nie dość, że smakowite to jeszcze niskokaloryczne. W 1 sztuce 82 kcal :) A przy okazji wykombinowałam cudowny lukier! 100x lepszy niż z erytrolu :) Ciekawi? Zapraszam po przepis :)

Ciasto "Salceson" czyli kakaowy placek z jabłkami

Kto zna ciasto "Salceson" z dzieciństwa? Ja się zgłaszam! Moja mama zawsze je robiła, gdy mieliśmy mnóstwo jabłek, a wcześniej robiła je babcia :) Dziś na blogu wersja trochę odchudzona z węglowodanów i kalorii :) Skromne jabłuszko na blaszkę, więc bez obaw:) Można też użyć mrożonych owoców:) Kawałek ze zdjęcia ma tylko 70 kcal i 2g węglowodanów:)

Placuszki brokułowo-pieczarkowe (bez mąki)

Na blogu dawno nie było nowej propozycji na proste placuszki w 5 minut na śniadanko czy lunch :) Łapcie smakowitą, zieloną wersję z pieczarkami! Porcja ze zdjęcia czyli 8 placuszków to zaledwie 190 kcal (+tłuszcz zużyty do smażenia), więc idealnie nadaje się dla osób ograniczających kalorie:)

Rola węglowodanów w organizmie czyli dlaczego cukier wcale nie jest taki zły jak go malują

Bez cukrów (węglowodanów) nie ma życia. Zgadzacie się ze mną, że cukier wcale nie jest taki zły jak go malują? :) Mam nadzieję, że tak, bo cukry pełnią OGROMNĄ rolę w naszych organizmach. Wiecie, że grubo ponad 80% białek jest związanych z cukrami? I chociaż jestem na diecie ketogennej nie lekceważę cukru absolutnie w żaden sposób (oczywiście poza niezdrowymi wyjątkami). Zapraszam do poczytania jeśli nie wierzycie na słowo. Wyjaśniłam wiele sprzecznych informacji. A na koniec ponownie dopisek ode mnie:)

Ratatouille

Ratatouille to klasyczne francuskie, wegańskie danie. Składa się z plasterków warzyw ułożonych warstwami i razem zapieczonych. Wiecie, że lekko odchudzona z węglowodanów wersja jest niesamowicie pyszna? :) Zerknijcie na mój przepis, który na całą foremkę zawiera niecałe 270 kcal! Zrobicie raz i macie dodatek do trzech obiadów :) 

Czym jest autofagia i jakie korzyści/wady niosą ze sobą posty?

Wspominałam Wam kiedyś, że często poszczę na samej wodzie około dnia/dwóch dni i bardzo to lubię. Dziś na blogu naukowy artykuł właśnie o tym, co dają nam posty i czy warto się nimi zainteresować szczególnie w połączeniu z ketozą :) A na koniec krótki dopisek ode mnie:) Miłej lektury!

Walentynkowe ciasteczka czekoladowe "Kokoski"

Słodki piątek słodka akcja! Walentynkowe, serduszkowe ciasteczka lecą na bloga:) Są miękkie, czekoladowe z kokosową masą na górze :) Idealne do kawki!

Print

2 składniki 3 składniki 30 minut adaptacja adaptacja w praktyce adaptacja w teorii agar ajurweda alkohol anyż artykuł artykuły awokado babeczki babka babka jajowata babka wielkanocna bakalie batoniki batony bazylia bez jaj bez laktozy bez mąki bez mięsa bez nabiału bez pieczenia beza białka biszkopt biszkopty boczek borówki botwinka bounty bożenarodzenie brokuły brownie brukselka budyń bulion bułeczki bułki cebula chałwa chia chili chleb chlebek ciasta ciasteczka ciastka ciasto cloudbread cukinia cukrzyca cynamon cytrusy cytryna czekolada czekoladki czekoladki miętowe czekoladowa polewa Dania obiadowe delicje deser deser dla 1 osoby desery dieta dieta ketogeniczna dieta ketogenna dietetycy polecani przez czytelników do pobrania do wydrukowania donaty dynia dynia makaronowa dżem ebook fasolka fatbombki gofry harry potter highfat inulina jabłka jaja jajecznica jajo jeżyny jogurt kabanosy kakao kalafior kalarepa kapusta kapusta kiszona karkówka kawa keto ketoadaptacja ketodieta ketoza kokos koktajle korzenna przyprawa kotlety krem kruche kuleczki kurczak low carb lowcarb lunchbox mak makaron maliny marcepan mascarpone masło masło orzechowe materiały mazurek mąka kokosowa mąka konopna mąka migdałowa MCT mielone mięso mięso mielone migdały mleczko kokosowe mleko kokosowe mleko midałowe młoda kapusta mozarella muffinki musztarda na zimno naleśniki nasiona obiad odżywka ogórek olej olej kokosowy oliwa omlet omlety oponki oreo orzechy owoce paleo paluszki panierka papryka pasta pasta kokosowa pasztet pieczarki pieczywo pierniczki piernik pierogi pierś z kurczaka pietruszka pizza placki placuszki pomidory pralinki przecier pomidorowy przyprawa do piernika pulpety racuchy rafaello rolada roladki rosół ryba rzodkiew rzodkiewka sałatka schab schabowy seler ser ser żołty serca serduszka drobiowe serniczki sezam siemie lniane skórka skrzydełka skwarki słonecznik smalec sok z cytryny sos sos pomidorowy sól spód surówka suszone pomidory sylwester szczupak szparagi szpinak śledzie śmietanka Śniadania i przystawki świąteczne przepisy świeta święta tarta tartaletki tłusty czwartek tłuszcze tort tosty truskawki twaróg walentynki wanilia warstwowy deser warzywa wątróbka wegańskie wegetariańskie wędzony kurczak wielkanoc wieprzowina wigilia wiórki kokosowe wołowina wpc wypieki wywar z nabiałem za darmo zamienniki cukru zapiekane zapiekanka zebra zioła zupa zupa krem żelatyna żółtka żółtko