Polecany post

Przeciwwskazania do diety ketogennej - czy istnieją?

Przeciwwkazania do diety ketogennej.  Nie poruszyłam na swoim blogu jeszcze takiego tematu, a przecież jest niezwykle ważny! Czy istnieją me...

Bądź na bieżąco! Obserwuj nowości przez mail

Możesz zrobić pyszne zakupy z rabatem 12% na hasło: reva12

niedziela, 20 grudnia 2020

Dieta w święta święta - czy to możliwe? Mini poradnik "Święta na diecie/redukcji" oraz "Święta z wyjściem z keto"

Pomyślałam sobie, że warto zapisać post z instagrama, który cieszył się niezłą popularnością w formie postu na blogu, aby nie przepadł :) Uzupełniony o jeszcze więcej wskazówek dla osób pozostających na keto - redukujących, a także dla osób, które chcą wyjść z ketozy na czas świat :) Zapraszam do lektury! Wskazówki są bardzo proste, ale uwierzcie mi, że zdziałają cuda :)

Święta... i dieta. Czy to możliwe? Sprawdź jak uprościć sobie ten magiczny czas, aby nie popsuć efektów redukcji oraz jak poradzić sobie z efektami wyjścia z ketozy dla osób, które nie chcą pozostać na ten czas na diecie ketogennej, nie oceniam, przychodzę z radą choć sama zdecydowanie wolę zostać na mojej ukochanej diecie:)

Wskazówki, które warto zastosować jeśli redukujesz i boisz się o wagę na święta:
  • nie musisz liczyć kalorii, ale znaj umiar i wybieraj małe porcje na małym talerzyku
  • kończ posiłek zanim wypełnisz całkowicie żołądek
  • pij dużo wody
  • spaceruj, zrób lekki trening w domu jeśli możesz
  • zregeneruj się, zadbaj o sen i wypoczynek w czasie świąt
  • nie myśl obsesyjnie o jedzeniu, poświęć czas rodzinie 
  • jeśli zjesz coś ponad swój bilans nie miej wyrzutów sumienia - idź na spacer i ciesz się życiem, święta to tylko kilkanaście dni, później wrócisz do deficytu
  • dbaj o jakość posiłków i nie zajadaj samych pustych kalorii 
  • staraj się jeść duże objętościowo posiłki (dodawaj warzywa i błonnik), wcinaj sałatki świąteczne i zupy
  • jeśli masz ochotę na kaloryczny deser czy ciasto - zjedz odrobinę, pamiętaj, że to tylko chwilowa przyjemność, a Ty walczysz o piękną sylwetkę na lata
  • podczas wigilijnej kolacji wybierz rybę pieczoną w piekarniku zamiast w głębokim tłuszczu
  • nie dodawaj zbędnego sosu i śmietany do dań
  • jedz powoli, długo przegryzaj i pamiętaj, że proces trawienia zaczyna się już w jamie ustnej 
  • jeśli pijesz alkohol pamiętaj o zasadzie: szklanka wody na kieliszek napoju z %
Widzisz jakie to proste? Naprawdę! Wskazówki są proste, błahe, a uwierz mi zdziałają cuda:)

Wskazówki, które warto zastosować jeśli planujesz wyjść z ketozy na święta:
  • znaj umiar i nie zjadaj całej blachy serniczka 
  • kończ posiłek zanim wypełnisz całkowicie żołądek
  • pij dużo wody, nie odwadniaj się
  • nie myśl obsesyjnie o jedzeniu, poświęć czas rodzinie 
  • po posiłku idź na spacer lub zrób mały trening jeśli możesz i chcesz
  • dbaj o jakość posiłków i nie zajadaj samych pustych kalorii z cukru prostego
  • staraj się jeść duże objętościowo posiłki (dodawaj warzywa i błonnik), wcinaj sałatki świąteczne i zupy
  • jedz powoli, długo przegryzaj i pamiętaj, że proces trawienia zaczyna się już w jamie ustnej 
  • nie jedz wszystkiego dookoła na siłę, bo przez kolejny rok obiecujesz sobie trzymać drastyczną dietę keto i nie spróbujesz już nic - dieta jest dla Ciebie, a nie Ty dla niej, pamiętaj, że nawet na keto możesz zjeść mączne pierogi z glutenem :)
  • nie waż się, nie sprawdzaj czy tyjesz i ile - pamiętaj, że woda i glikogen, którą straciłeś na keto zostanie przywrócona na diecie węglowodanowej i jest to dobre kilka kilogramów, nie jest to tkanka tłuszczowa
  • nie myśl jaki jesteś okropny, słaby i nie wyrzucaj sobie, że nie wytrzymałeś na świętach na keto - pamiętaj, że porażki uczą równie wiele co sukcesy, a nawet więcej - przecież w każdej chwili możesz zrobić keto serniczek i przeżyć święta jak ja - na diecie ketogennej 
  • na samym początku: zastanów się czy poradzisz sobie z wizją dodatkowych kilogramów (mimo, że to woda i glikogen), niestety z autopsji wiem, że obraz w głowie może się bardzo negatywnie zmienić, gdy zobaczymy 5kg więcej po świętach 
  • na czas świąt: połącz obie diety - tak to możliwe, wystarczy, że przygotujesz sobie dania w wersji zdrowej, bez cukru i będziesz na nich w 70% bazował, a jednocześnie skubniesz sobie pierożka i sernik od babci  
  • jeśli pijesz alkohol pamiętaj o zasadzie: szklanka wody na kieliszek napoju z %
Pamiętaj, że święta to przede wszystkim czas refleksji, radości i czas spędzony z rodziną. Nie kojarz go tylko z jedzeniem i nie bądź niewolnikiem swojej diety:)


Wesołych Świąt!

****************************************************************
Udostępniajcie jeśli macie ochotę! :)

Bardzo proszę o uszanowanie mojego autorstwa do zdjęć i przepisów :)

USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Art. 78. 1.

W sklepie FoodForce czeka na Ciebie kod na 12% na hasło: reva12

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Bądź na bieżąco! Obserwuj przez mail

Print