Polecany post

Darmowa książka kucharska KetON: GASTRONOMY

"Risotto" bolognese

Oszukane "Risotto" i sos Bolognese? Czy da się to połączyć i stworzyć wersję low carb/keto? Okazuje się, że tak! I smakuje przepysznie :) Idealny obiad, świetny lunchbox. Z dodatkami lub bez - jak tylko chcecie. Spróbujcie koniecznie :)
Przepis na około 3 porcje:
  • 300 g surowego kalafiora
  • 300 g ulubionego mięsa mielonego (użyłam wołowego, można użyć łopatki wieprzowej lub innego)
  • 30 g cebuli
  • 30 g masła (lub smalcu do smażenia)
  • 30 g przecieru pomidorowego (lub passaty pomidorowej)
  • szklanka wody (a najlepiej rosołu lub wywaru z kości)
  • łyżeczka bazylii, łyżeczka oregano, pół łyżeczki soli, duża szczypta pieprzu, łyżeczka słodkiej papryki i szczypta chili 
Na patelni roztopić masło i zeszklić posiekaną w kostkę cebulkę. Kalafior zetrzeć na tarce i wrzucić na patelnię. Chwilę podsmażyć, a później zalać szklanką rosołu lub wody. Przykryć pokrywką i dusić 15 minut, a następnie dodać rozdrobnione mięso mielone i przyprawy.
Dokładnie wymieszać i dusić 20 minut. Dodać przecier wymieszany z połową szklanki wody. Dusić całość pod przykryciem jeszcze 15 minut.
Makro (1 porcja z 3 z mięsa wołowego na maśle): około 288 kcal
B: 23,9
T: 17,9
W: 4,7*

*Wartości na blogu zawsze podane są w gramach. 

Smacznego!

****************************************************************
Udostępniajcie jeśli macie ochotę! :)

Bardzo proszę o uszanowanie mojego autorstwa do zdjęć i przepisów :)
USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Art. 78. 1.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print

2 składniki 3 składniki 30 minut adaptacja adaptacja w praktyce adaptacja w teorii agar ajurweda alkohol anyż artykuł artykuły awokado babeczki babka babka jajowata babka wielkanocna bakalie batoniki batony bazylia bez jaj bez laktozy bez mąki bez mięsa bez nabiału bez pieczenia beza białka biszkopt biszkopty boczek borówki botwinka bounty bożenarodzenie brokuły brownie brukselka budyń bulion bułeczki bułki cebula chałwa chia chili chleb chlebek ciasta ciasteczka ciastka ciasto cloudbread cukinia cukrzyca cynamon cytrusy cytryna czekolada czekoladki czekoladki miętowe czekoladowa polewa Dania obiadowe delicje deser deser dla 1 osoby desery dieta dieta ketogeniczna dieta ketogenna dietetycy polecani przez czytelników do pobrania do wydrukowania donaty dynia dynia makaronowa dżem ebook fasolka fatbombki gofry harry potter highfat inulina jabłka jaja jajecznica jajo jeżyny jogurt kabanosy kakao kalafior kalarepa kapusta kapusta kiszona karkówka kawa keto ketoadaptacja ketodieta ketoza kokos koktajle korzenna przyprawa kotlety krem kruche kuleczki kurczak low carb lowcarb lunchbox mak makaron maliny marcepan mascarpone masło masło orzechowe materiały mazurek mąka kokosowa mąka konopna mąka migdałowa MCT mielone mięso mięso mielone migdały mleczko kokosowe mleko kokosowe mleko midałowe młoda kapusta mozarella muffinki musztarda na zimno naleśniki nasiona obiad odżywka ogórek olej olej kokosowy oliwa omlet omlety oponki oreo orzechy owoce paleo paluszki panierka papryka pasta pasta kokosowa pasztet pieczarki pieczywo pierniczki piernik pierogi pierś z kurczaka pietruszka pizza placki placuszki pomidory pralinki przecier pomidorowy przyprawa do piernika pulpety racuchy rafaello rolada roladki rosół ryba rzodkiew rzodkiewka sałatka schab schabowy seler ser ser żołty serca serduszka drobiowe serniczki sezam siemie lniane skórka skrzydełka skwarki słonecznik smalec sok z cytryny sos sos pomidorowy sól spód surówka suszone pomidory sylwester szczupak szparagi szpinak śledzie śmietanka Śniadania i przystawki świąteczne przepisy świeta święta tarta tartaletki tłusty czwartek tłuszcze tort tosty truskawki twaróg walentynki wanilia warstwowy deser warzywa wątróbka wegańskie wegetariańskie wędzony kurczak wielkanoc wieprzowina wigilia wiórki kokosowe wołowina wpc wypieki wywar z nabiałem za darmo zamienniki cukru zapiekane zapiekanka zebra zioła zupa zupa krem żelatyna żółtka żółtko