Polecany post

Weganie na ketozie - czy to ma rację bytu?

Co powiecie na taki wpis? Często odmawiamy prowadzenia weganów, którzy chcą stosować ketozę... Sprawdźcie dlaczego! 

Bądź na bieżąco! Obserwuj nowości przez mail

Możesz zrobić pyszne zakupy z rabatem 12% na hasło: reva12

piątek, 15 maja 2020

Kakaowo-proteinowy budyń rumowy z bakaliami

O matko jakie to pyszne! Gęsty, kakaowy, bakaliowy, maślany - przedstawiam Wam drodzy czytelnicy (moim zdaniem) najlepszy keto budyń jaki jest na blogu! Choć wersja malinowa z bloga goni to ta zdecydowanie przebija wszystkie:) Idealny na babskie dni! :) UWAGA: NIE PATRZYMY NA ILOŚĆ KCAL, serio, bo zaszalałam :)

Przepis na 1 duży kubek (lub 2 mniejsze filiżanki ze zdjęcia):
  • 50 g masła*
  • 20-30 kakao (zależy jak mocny smak ma mieć budyń, ja lubię dużo kakao)
  • 100 g mleczka kokosowego (ewentualnie można użyć migdałowego, ale trzeba dać ciut więcej odżywki, bo jest bardziej rzadkie niż kokosowe)
  • 100 g wody (lub więcej mleczka kokosowego albo mleka migdałowego)
  • 30-40 g odżywki białkowej (czasem używam do deserów wersji kakaowej i waniliowej odżywki wpc)
  • 20 g nasionek chia (można pominąć, ale z nimi budyń wychodzi bardziej kleisty)
  • opcjonalnie: erytrol/ksylitol/stewia (radzę nie dawać więcej niż łyżka ze względu na słodki dodatek odżywki)
  • ulubione bakalie: w moim przypadku 20 g wiórków kokosowych i 10 g orzechów włoskich
  • kilka kropel aromatu o smaku rumu (zdecydowanie polecam dodać)
  • opcjonalnie: można dodać łyżkę masła orzechowego na sam koniec na górę
*Nie próbowałam wersji z olejem kokosowym zamiast masła i nie wiem czy wyjdzie. Wersję na maśle robiłam 4 x i wychodzi bez problemu. Robiłam 2x wersję na samej wodzie i 2x wersje na wodzie i mleczku. Obie wychodzą, ale wersja z mleczkiem i wodą jest smaczniejsza.

Chia namoczyć wcześniej przez 30 minut w łyżce wody. Masło, kakao i mleczko razem zagotować, aż składniki się połączą. Zdjąć z gazu, wrzucić nasiona chia, słodzidło do smaku, odżywkę i wymieszać najlepiej trzepaczką, żeby dobrze rozbić grudki odżywki. Dodać bakalie. Jeśli masa jest zbyt rzadka można dodać więcej odżywki. Jeśli jest zbyt gęsta to warto dodać odrobinę wrzątku i dokładnie wymieszać.  

Mój budyń na zdjęciu jest gęsty, taki uwielbiam:) Można go zjeść na gorąco (co polecam) lub przelać do słoiczków i ostudzić, a następnie schłodzić w lodówce. Powstanie pyszny krem.
Makro (cała porcja z przepisu z 30 g kakao, wodą i mleczkiem kokosowym, 40 g odżywki, nasionami chia, wiórkami i orzechami): około 1113 kcal
B: 44,9
T: 90,8
W: 21,9*


Makro (1 z 2 filiżanek z przepisu z 30 g kakao, wodą i mleczkiem kokosowym, 40 g odżywki, nasionami chia, wiórkami i orzechami): około 557 kcal
B: 22,5
T: 45,4
W: 11*

*Wartości na blogu zawsze podane są w gramach. 

Smacznego!

****************************************************************
Udostępniajcie jeśli macie ochotę! :)

Bardzo proszę o uszanowanie mojego autorstwa do zdjęć i przepisów :)

USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Art. 78. 1.

5 komentarzy:

  1. Wygląda obłędnie. Czy mleczko kokosowe ma być z puszki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj akurat nie musi, bo i tak można dodać wodę, ale jeśli podałam w przepisie mleczko to wliczone jest te z puszki, a nie "mleko".

      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Dziękuję za odpowiedź, będę pamiętała :*

    OdpowiedzUsuń
  3. O Boże jaki dobry ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń

Bądź na bieżąco! Obserwuj przez mail

Print