Polecany post

Boczek pieczony w musztadowo-ziołowej panierce

KetoAdaptacja - tygodniowy jadłospis 2000kcal

Ulegając wielu prośbom.... wrzucam jadłospis na cały tydzień keto adaptacji, który powtarzając 4x możecie stosować przez miesiąc. Śmiało korzystajcie, ale z głową! 

Pamiętajcie, że to wersja niespersonalizowana, co oznacza, że warto przeprowadzić wcześniejsza konsultację z lekarzem czy dietetykiem. Nie ponoszę odpowiedzialności za niepowodzenie w stosowaniu poniższego jadłospisu.
KCAL: 2000 + rosół

Białko: 70 g  
Tłuszcz: 180 g

Węglowodany (netto): 30 g


Poniższe menu zostało opracowane w konsultacji z Dieta to nie wszystko. 

Całość składa się z dwóch posiłków głównych i codziennej porcji kawy kuloodpornej (BPC). Poniżej znajdziecie 14 wersji dań,  z których wybieracie po 2 każdego dnia i dowolnie łączycie w codzienne menu wg poniższego schematu :) 

Pamiętajcie o nawodnieniu (!), uzupełnianiu elektrolitów (sód, potas, magnez!) oraz wypiciu 2 - 3 kubków treściwego rosołu (na kościach) dziennie. Obowiązkowo. To bardzo ważne!!!...SERIO, nigdzie nie ma takiej ilości mikroelementów jak w wywarze z kości :) 

Niestety w warunkach domowych nie da się obliczyć wartości odżywczych wywaru, więc orientacyjnie można przyjąć, że taka porcja to około 150 kcal, a cały jadłospis ma 2150kcal.


Bardzo proszę również zapoznać się z postami z mojego bloga tutaj [Adaptacja w teorii (klik)] oraz tutaj [Adaptacja w praktyce (klik)]. 


Więcej przydatnych informacji znajdziecie w książce Dawida Dobropolskiego pt "Ketoza. Wejdź na wyższy poziom" lub wielu bazach danych jak np pubchem czy ncbi po wpisaniu hasła "ketogenic diet" :)

Stosując poniższy jadłospis możemy śmiało stosować przeliczniki gramatur na łyżki/szklanki. W czasie adaptacji nie jest ważne ile schudniemy tylko jak dobrze zaadoptujemy organizm do przeróbki tłuszczy/produkcji ciał ketonowych i coraz głębszej ketozy. 


Podane gramatury są jedynie przykładem.



Smacznego!

****************************************************************
Udostępniajcie jeśli macie ochotę! :)

Bardzo proszę o uszanowanie mojego autorstwa do zdjęć i przepisów :)
USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Art. 78. 1.

34 komentarze:

  1. Pytanko mam - czy olej MCT jest niezbędny do adaptacji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie nie, ale pomaga zaadoptować. Ale i bez będzie ok :)

      Usuń
    2. Pytanie mam o śledzie. Kupiłam surowe. Masz przepis na takie surowe z cebulką albo tatar? Help!

      Usuń
    3. Z cebulką do zalewy na święta? Moja mama zalewa śledzie zalewą zrobioną z: litra wody, 1 siekanej (i sparzonej wrzątkiem) cebulki, kilku goździków, kilki ziel angielskich, 2-3 liści laurowych i pół szklanki octu. Zalewę gotuje, a potem jak całkiem ostygnie zalewa śledzie i odstawia na 3-5 dni. Potem wylewa zalewę i podaje z cebulką albo zalewa olejem z cebulką.

      Usuń
    4. Miałam wrzucić ten przepis przed świętami, ale chyba nie zdąże :(

      Usuń
    5. Wielkie dzięki! Chodzi mi o zarys. Często z przepisów korzystam tak, że tylko sprawdzam jakie przyprawy się dodaje ;) Czy z octem to będzie wersja keto??? Planowałam zalać oliwą przed podaniem. Mam pyszną prosto z Włoch ;)

      Usuń
    6. Zalewe wylewamy, ona jest tylko po to, żeby smaki się przegryzły :) To podobnie jak z przetworami na bazie octu. Myślę, że będzie ok. Chociaż dla nas ketonów wersja na surowo bez obróbki najlepsza :)

      Usuń
    7. Dzięki raz jeszcze! Dzisiaj zaleję te śledzie :)

      Usuń
    8. Nie ma sprawy. Ja ten przepis wrzucę, ale nie dziś ;(

      Usuń
  2. Mam pytanie cały czas uczę się tej diety/ stylu żywienia czy po wyjściu z ketozy tzn. należy od nowa przejść przez ketoadaptację?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy jak długie było "wyjście". Jeśli kilka dni to wystarczy dzień postu i pewnie organizm wróci na dobre tory. Jeśli kilka miesięcy to już warto powtórzyć adaptacje, ale myślę, że będzie krótsza niż miesiąc;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  3. wieprzowina to najgorsze jakościowo mięso, nie mogę go jeść, co polecasz w zamian?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wołowinę i owoce morza jak najmniej przetworzone, wybieraj te przepisy z jadłospisu :)

      Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Witam, super blog :) Jestem w okresie mocnego studiowania tematu keto i już od tygodnia wprowadzam się w stan keto i już zaóważyłem kilka plusó obcinając węgle :) Mega!!!

    Mam pytanie, o której jesz ostatni posiłek i czy na keto ma to znaczeie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) Jeśli chodzi o jedzenie...ja preferuję zakończyć posiłki do około godziny 17. Najlepiej po prostu nie przejadać się wieczorem i dać odpocząć przed snem żółądkowi. Jeśli ktoś chodzi spać koło godziny 22-23 to proponowałabym ostatni posiłek około 20 i powinno być idealnie :)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Przepisy kulinarne nie są objete prawami autorskimi;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepisy stanowią zgodnie z prawem rodzaj dzieł indywidualnych, które jednak są objęte ochroną i bez zgody autora nikt nie powinien upubliczniać ich bez źródła/zgody autora:) Uważam, że mam pełne prawo wymagać od innych by szanowali moją pracę i nie przypisywali jej sobie/komuś innemu.

      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że nie! Nie musi być to nawet kakao kuloodporne. Można zbilansować posiłki w taki sposób, aby ominąć ten rodzaj posiłku.

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Witam czy na adaptacji można żuc gume

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie jestem za żuciem gumy właściwie nigdy. Bez cukru, przez 5 min po posiłku będzie jeszcze ok. W trakcie przerwy od posiłków odradzam.

      Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Nigdzie nie znalazłam odpowiedzi na swoje pytanie... Czy są jakieś symptomy świadczące o tym, że jestem zaadaptowana? Czy te 30 dni to jakiś umowny czas? Skąd będę wiedziała, że moge już przejść do etapu redukcji (to główny cel)? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po 30 dniach można z dość dużą dozą pewności założyć, że jesteśmy zaadaptowani :) Jeśli zależy na redukcji to można już zacząć (polecam post "jak redukować po zakończonej adaptacji"). Natomiast jeśli zależy także na utrzymaniu głębokiej ketozy to niezbędny byłby pomiar glukometrem z paskami do mierzenia ketonów.

      Jeśli zaś chodzi o subtelne odczucia to wiele osób (włącznie ze mną) obserwuje: jasność umysłu, brak uczucia głodu nawet po wielu godzinach bez jedzenia, spokój, brak uczucia "spadku cukru" czy krótszy, ale lepszy sen :)

      Pozdrawiam serdecznie i udanej redukcji :)

      Usuń
    2. Pięknie dziękuje za odpowiedź :) Nie wiem jak pójdzie redukcja, bo na adaptacji, pomimo "czystej michy", niestety + 1 kg :( Jestem skazana na HTZ (menopauza). Może ma ktoś doświadczenia "keto a menopauza i HTZ"? W odmętach internetu nic niestety nie znalazłam :(

      Usuń
    3. Każdy reaguje inaczej. Nie ma co się porównywać :) Może po adaptacji ruszy do przodu, w końcu idzie wiosna. Idealny czas na redukcję i większy ruch na dworze :)

      Niestety nie mam doświadczenia HTZ a keto :(

      Usuń
  9. No właśnie... z tą adaptacją... brak uczucia głodu jest, ale czasami ciągnie do słodkiego. Sen faktycznie krótszy i lepszy. Kurczę... nurtuje mnie jednak zagadnienie używania gumy do żucia... pracuję w miejscu, gdzie jest bardzo suche powietrze. Baaaaaaaardzo! Makabrycznie! Czuję, że powoli zaczyna wysiadać gardło. Żucie gumy było naprawdę dobrym rozwiązaniem. Odkąd przestałam zaczęły się problemy. Co robić? Czy możesz coś doradzić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem przeciwnikiem żucia bezustannie gumy :) Najlepiej po prostu mieć pod ręką wodę i ciągle łyczkami zwilżać gardło. Albo spróbować coś zadziałać z dobrymi nawilżaczami powietrza (może szef zainstaluuje). Przeżuwanie powoduje zmiany w organizmie, które nasz mózg wyłapuje i pojawiają się kaskady prowadzące do wyrzutu enzymów trawiennych. Co oznacza, że żując gumę cały dzień - nie ma ani godziny przerwy od "jedzenia i trawienia". Trochę drastyczny przykład. Szczególnie jak robimy post czy stosujemy IF. Wszystko leci na łeb. To też może prowadzić do tych ciągot do słodkiego.

      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  10. Uwielbiam Twojego bloga!
    Jestem już po adaptacji i mam problem z ustawieniem swojego zapotrzebowania energetycznego tak, żeby faktycznie te kilogramy leciały w dół (mam sporą nadwagę przy moim wzroście 157cm). Jaki powinien byś stosunek tłuszczy do białka? Bo węgli to wiem, że max 5%

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, dziękuję! :) Zerknij na post pt "jak redukować wagę po zakończonej adaptacji". Myślę, że dużo się wyjaśni, bo to naprawdę proste:)

      Powodzenia i pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  11. Świetny blog, bardzo pomaga takiemu laikowi jak ja :) mam pytanie... Czym zastąpić keto kawę? Nie jestem pewna czy byłabym w stanie ją przełknąć :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję!
      Polecam zajrzeć na "10 przepisów na kawę i kakao". Może kakao przypadnie do gustu-jest cudowne! A jeśli nie to trzeba dołożyć te makroskładniki do pozostałych posiłków po prostu :)

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  12. Jestem na diecie ketogenicznej 4 dzień, super, że trafiłam na Twojego bloga - skarbnica cudownych przepisów! Kawa z masłem klarowanym kompletnie mi nie wchodziła, dobrze wiedzieć, że mogę się poratować śmietanką. Nie chciałam przesadzać z białkiem, więc do tej pory bardzo ograniczałam jaja i inne dodatki. Trochę mnie uświadomiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło! :) Jeśli bardzo nam zależy na piciu kawy kuloodpornej to polecam "10 przepisów na kawę i kakao" z bloga :) Są przepyszne! Szczególnie wersja z kardamonem i cynamonem!

      Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia :)

      Usuń

Print

2 składniki 3 składniki 30 minut adaptacja adaptacja w praktyce adaptacja w teorii agar ajurweda alkohol anyż artykuł artykuły awokado babeczki babka babka jajowata babka wielkanocna bakalie batoniki batony bazylia bez jaj bez laktozy bez mąki bez mięsa bez nabiału bez pieczenia beza białka biszkopt biszkopty boczek borówki botwinka bounty bożenarodzenie brokuły brownie brukselka budyń bulion bułeczki bułki cebula chałwa chia chili chleb chlebek ciasta ciasteczka ciastka ciasto cloudbread cukinia cukrzyca cynamon cytrusy cytryna czekolada czekoladki czekoladki miętowe czekoladowa polewa Dania obiadowe delicje deser deser dla 1 osoby desery dieta dieta ketogeniczna dieta ketogenna dietetycy polecani przez czytelników do pobrania do wydrukowania donaty dynia dynia makaronowa dżem ebook fasolka fatbombki gofry harry potter highfat inulina jabłka jaja jajecznica jajo jeżyny jogurt kabanosy kakao kalafior kalarepa kapusta kapusta kiszona karkówka kawa keto ketoadaptacja ketodieta ketoza kokos koktajle korzenna przyprawa kotlety krem kruche kuleczki kurczak low carb lowcarb lunchbox mak makaron maliny marcepan mascarpone masło masło orzechowe materiały mazurek mąka kokosowa mąka konopna mąka migdałowa MCT mielone mięso mięso mielone migdały mleczko kokosowe mleko kokosowe mleko midałowe młoda kapusta mozarella muffinki musztarda na zimno naleśniki nasiona obiad odżywka ogórek olej olej kokosowy oliwa omlet omlety oponki oreo orzechy owoce paleo paluszki panierka papryka pasta pasta kokosowa pasztet pieczarki pieczywo pierniczki piernik pierogi pierś z kurczaka pietruszka pizza placki placuszki pomidory pralinki przecier pomidorowy przyprawa do piernika pulpety racuchy rafaello rolada roladki rosół ryba rzodkiew rzodkiewka sałatka schab schabowy seler ser ser żołty serca serduszka drobiowe serniczki sezam siemie lniane skórka skrzydełka skwarki słonecznik smalec sok z cytryny sos sos pomidorowy sól spód surówka suszone pomidory sylwester szczupak szparagi szpinak śledzie śmietanka Śniadania i przystawki świąteczne przepisy świeta święta tarta tartaletki tłusty czwartek tłuszcze tort tosty truskawki twaróg walentynki wanilia warstwowy deser warzywa wątróbka wegańskie wegetariańskie wędzony kurczak wielkanoc wieprzowina wigilia wiórki kokosowe wołowina wpc wypieki wywar z nabiałem za darmo zamienniki cukru zapiekane zapiekanka zebra zioła zupa zupa krem żelatyna żółtka żółtko