KetoAdaptacja - tygodniowy jadłospis 2000kcal

Ulegając wielu prośbom.... wrzucam jadłospis na cały tydzień keto adaptacji, który powtarzając 4x możecie stosować przez miesiąc. Śmiało korzystajcie, ale z głową! 

Pamiętajcie, że to wersja niespersonalizowana, co oznacza, że warto przeprowadzić wcześniejsza konsultację z lekarzem czy dietetykiem. Nie ponoszę odpowiedzialności za niepowodzenie w stosowaniu poniższego jadłospisu.
KCAL: 2000 + rosół

Białko: 70 g  
Tłuszcz: 180 g

Węglowodany (netto): 30 g


Poniższe menu zostało opracowane w konsultacji z Dieta to nie wszystko. 

Całość składa się z dwóch posiłków głównych i codziennej porcji kawy kuloodpornej (BPC). Poniżej znajdziecie 14 wersji dań,  z których wybieracie po 2 każdego dnia i dowolnie łączycie w codzienne menu wg poniższego schematu :) 

Pamiętajcie o nawodnieniu (!), uzupełnianiu elektrolitów (sód, potas, magnez!) oraz wypiciu 2 - 3 kubków treściwego rosołu (na kościach) dziennie. Obowiązkowo. To bardzo ważne!!!...SERIO, nigdzie nie ma takiej ilości mikroelementów jak w wywarze z kości :) 

Niestety w warunkach domowych nie da się obliczyć wartości odżywczych wywaru, więc orientacyjnie można przyjąć, że taka porcja to około 150 kcal, a cały jadłospis ma 2150kcal.


Bardzo proszę również zapoznać się z postami z mojego bloga tutaj [Adaptacja w teorii (klik)] oraz tutaj [Adaptacja w praktyce (klik)]. 


Więcej przydatnych informacji znajdziecie w książce Dawida Dobropolskiego pt "Ketoza. Wejdź na wyższy poziom" lub wielu bazach danych jak np pubchem czy ncbi po wpisaniu hasła "ketogenic diet" :)

Stosując poniższy jadłospis możemy śmiało stosować przeliczniki gramatur na łyżki/szklanki. W czasie adaptacji nie jest ważne ile schudniemy tylko jak dobrze zaadoptujemy organizm do przeróbki tłuszczy/produkcji ciał ketonowych i coraz głębszej ketozy. 


Podane gramatury są jedynie przykładem.



Smacznego!

****************************************************************
Udostępniajcie jeśli macie ochotę! :)

Bardzo proszę o uszanowanie mojego autorstwa do zdjęć i przepisów :)
USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Art. 78. 1.

30 komentarzy:

  1. Pytanko mam - czy olej MCT jest niezbędny do adaptacji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie nie, ale pomaga zaadoptować. Ale i bez będzie ok :)

      Usuń
    2. Pytanie mam o śledzie. Kupiłam surowe. Masz przepis na takie surowe z cebulką albo tatar? Help!

      Usuń
    3. Z cebulką do zalewy na święta? Moja mama zalewa śledzie zalewą zrobioną z: litra wody, 1 siekanej (i sparzonej wrzątkiem) cebulki, kilku goździków, kilki ziel angielskich, 2-3 liści laurowych i pół szklanki octu. Zalewę gotuje, a potem jak całkiem ostygnie zalewa śledzie i odstawia na 3-5 dni. Potem wylewa zalewę i podaje z cebulką albo zalewa olejem z cebulką.

      Usuń
    4. Miałam wrzucić ten przepis przed świętami, ale chyba nie zdąże :(

      Usuń
    5. Wielkie dzięki! Chodzi mi o zarys. Często z przepisów korzystam tak, że tylko sprawdzam jakie przyprawy się dodaje ;) Czy z octem to będzie wersja keto??? Planowałam zalać oliwą przed podaniem. Mam pyszną prosto z Włoch ;)

      Usuń
    6. Zalewe wylewamy, ona jest tylko po to, żeby smaki się przegryzły :) To podobnie jak z przetworami na bazie octu. Myślę, że będzie ok. Chociaż dla nas ketonów wersja na surowo bez obróbki najlepsza :)

      Usuń
    7. Dzięki raz jeszcze! Dzisiaj zaleję te śledzie :)

      Usuń
    8. Nie ma sprawy. Ja ten przepis wrzucę, ale nie dziś ;(

      Usuń
  2. Mam pytanie cały czas uczę się tej diety/ stylu żywienia czy po wyjściu z ketozy tzn. należy od nowa przejść przez ketoadaptację?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy jak długie było "wyjście". Jeśli kilka dni to wystarczy dzień postu i pewnie organizm wróci na dobre tory. Jeśli kilka miesięcy to już warto powtórzyć adaptacje, ale myślę, że będzie krótsza niż miesiąc;)

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  3. wieprzowina to najgorsze jakościowo mięso, nie mogę go jeść, co polecasz w zamian?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wołowinę i owoce morza jak najmniej przetworzone, wybieraj te przepisy z jadłospisu :)

      Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Witam, super blog :) Jestem w okresie mocnego studiowania tematu keto i już od tygodnia wprowadzam się w stan keto i już zaóważyłem kilka plusó obcinając węgle :) Mega!!!

    Mam pytanie, o której jesz ostatni posiłek i czy na keto ma to znaczeie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) Jeśli chodzi o jedzenie...ja preferuję zakończyć posiłki do około godziny 17. Najlepiej po prostu nie przejadać się wieczorem i dać odpocząć przed snem żółądkowi. Jeśli ktoś chodzi spać koło godziny 22-23 to proponowałabym ostatni posiłek około 20 i powinno być idealnie :)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Przepisy kulinarne nie są objete prawami autorskimi;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepisy stanowią zgodnie z prawem rodzaj dzieł indywidualnych, które jednak są objęte ochroną i bez zgody autora nikt nie powinien upubliczniać ich bez źródła/zgody autora:) Uważam, że mam pełne prawo wymagać od innych by szanowali moją pracę i nie przypisywali jej sobie/komuś innemu.

      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że nie! Nie musi być to nawet kakao kuloodporne. Można zbilansować posiłki w taki sposób, aby ominąć ten rodzaj posiłku.

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Witam czy na adaptacji można żuc gume

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie jestem za żuciem gumy właściwie nigdy. Bez cukru, przez 5 min po posiłku będzie jeszcze ok. W trakcie przerwy od posiłków odradzam.

      Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Nigdzie nie znalazłam odpowiedzi na swoje pytanie... Czy są jakieś symptomy świadczące o tym, że jestem zaadaptowana? Czy te 30 dni to jakiś umowny czas? Skąd będę wiedziała, że moge już przejść do etapu redukcji (to główny cel)? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po 30 dniach można z dość dużą dozą pewności założyć, że jesteśmy zaadaptowani :) Jeśli zależy na redukcji to można już zacząć (polecam post "jak redukować po zakończonej adaptacji"). Natomiast jeśli zależy także na utrzymaniu głębokiej ketozy to niezbędny byłby pomiar glukometrem z paskami do mierzenia ketonów.

      Jeśli zaś chodzi o subtelne odczucia to wiele osób (włącznie ze mną) obserwuje: jasność umysłu, brak uczucia głodu nawet po wielu godzinach bez jedzenia, spokój, brak uczucia "spadku cukru" czy krótszy, ale lepszy sen :)

      Pozdrawiam serdecznie i udanej redukcji :)

      Usuń
    2. Pięknie dziękuje za odpowiedź :) Nie wiem jak pójdzie redukcja, bo na adaptacji, pomimo "czystej michy", niestety + 1 kg :( Jestem skazana na HTZ (menopauza). Może ma ktoś doświadczenia "keto a menopauza i HTZ"? W odmętach internetu nic niestety nie znalazłam :(

      Usuń
    3. Każdy reaguje inaczej. Nie ma co się porównywać :) Może po adaptacji ruszy do przodu, w końcu idzie wiosna. Idealny czas na redukcję i większy ruch na dworze :)

      Niestety nie mam doświadczenia HTZ a keto :(

      Usuń
  9. No właśnie... z tą adaptacją... brak uczucia głodu jest, ale czasami ciągnie do słodkiego. Sen faktycznie krótszy i lepszy. Kurczę... nurtuje mnie jednak zagadnienie używania gumy do żucia... pracuję w miejscu, gdzie jest bardzo suche powietrze. Baaaaaaaardzo! Makabrycznie! Czuję, że powoli zaczyna wysiadać gardło. Żucie gumy było naprawdę dobrym rozwiązaniem. Odkąd przestałam zaczęły się problemy. Co robić? Czy możesz coś doradzić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem przeciwnikiem żucia bezustannie gumy :) Najlepiej po prostu mieć pod ręką wodę i ciągle łyczkami zwilżać gardło. Albo spróbować coś zadziałać z dobrymi nawilżaczami powietrza (może szef zainstaluuje). Przeżuwanie powoduje zmiany w organizmie, które nasz mózg wyłapuje i pojawiają się kaskady prowadzące do wyrzutu enzymów trawiennych. Co oznacza, że żując gumę cały dzień - nie ma ani godziny przerwy od "jedzenia i trawienia". Trochę drastyczny przykład. Szczególnie jak robimy post czy stosujemy IF. Wszystko leci na łeb. To też może prowadzić do tych ciągot do słodkiego.

      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  10. Uwielbiam Twojego bloga!
    Jestem już po adaptacji i mam problem z ustawieniem swojego zapotrzebowania energetycznego tak, żeby faktycznie te kilogramy leciały w dół (mam sporą nadwagę przy moim wzroście 157cm). Jaki powinien byś stosunek tłuszczy do białka? Bo węgli to wiem, że max 5%

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, dziękuję! :) Zerknij na post pt "jak redukować wagę po zakończonej adaptacji". Myślę, że dużo się wyjaśni, bo to naprawdę proste:)

      Powodzenia i pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Print

dieta ketogenna paleo keto lowcarb desery Śniadania i przystawki Dania obiadowe jaja adaptacja dieta ketogeniczna low carb ketoadaptacja mąka kokosowa wiórki kokosowe masło olej kokosowy smalec czekolada kakao mleczko kokosowe mięso orzechy babka jajowata święta bez nabiału pieczarki deser ketoza deser dla 1 osoby cukinia dynia kokos bez laktozy pieczywo cytryna mięso mielone szpinak bożenarodzenie kalafior artykuły ciasto zupa artykuł warzywa ciasteczka koktajle chleb cynamon ser awokado owoce ser żołty brokuły mleko kokosowe bez mąki odżywka pomidory biszkopt chia maliny masło orzechowe tarta wpc żółtka truskawki żelatyna MCT ketodieta krem mak twaróg kurczak naleśniki papryka pasta kokosowa placuszki sałatka wanilia wielkanoc bez mięsa boczek ciasta czekoladki fasolka kapusta sok z cytryny tort zioła bułki lunchbox placki świąteczne przepisy białka fatbombki karkówka mascarpone olej pizza rosół za darmo śmietanka brownie cebula chlebek ciastka kruche makaron panierka siemie lniane wegańskie batony bułeczki do pobrania highfat jajo migdały muffinki nasiona ryba sezam wywar bakalie bounty czekoladowa polewa gofry inulina kawa korzenna przyprawa kotlety na zimno oliwa pasta pralinki przecier pomidorowy przyprawa do piernika pulpety racuchy rolada sos słonecznik wegetariańskie wigilia biszkopty dżem jeżyny kapusta kiszona kuleczki materiały musztarda ogórek omlet piernik pierś z kurczaka sylwester szczupak szparagi wołowina zapiekanka 2 składniki 3 składniki babka batoniki cytrusy dynia makaronowa kabanosy kalarepa mielone mleko midałowe mozarella młoda kapusta obiad pasztet roladki seler skwarki sos pomidorowy sól tosty zupa krem babeczki babka wielkanocna bazylia bez pieczenia botwinka budyń bulion chałwa chili dieta donaty ebook harry potter jogurt omlety oponki pierniczki pierogi pietruszka rafaello schab skórka suszone pomidory tartaletki tłusty czwartek świeta agar anyż bez jaj beza brukselka cloudbread jabłka marcepan mazurek mąka konopna oreo paluszki rzodkiewka serduszka drobiowe serniczki skrzydełka spód walentynki z nabiałem zebra śledzie żółtko borówki delicje do wydrukowania mąka migdałowa rzodkiew serca surówka tłuszcze warstwowy deser wieprzowina wypieki wątróbka wędzony kurczak zapiekane 30 minut adaptacja w praktyce adaptacja w teorii ajurweda alkohol cukrzyca czekoladki miętowe dietetycy polecani przez czytelników jajecznica schabowy zamienniki cukru