Miętowe ciasteczka jak u Pani Weasley

Czy są tutaj fani Harrego?:) Dziś na blogu miętowe, zielone, czekoladowe... CIASTECZKA! Takich jeszcze nie było! Prosto od Pani Weasley, która wręczyła takie pyszności Harremu Potterowi. Zdradziła mi przepis i dziś możecie zrobić sobie sami oczywiście w zdrowej wersji keto/lowcarb :)  Nie wiem jak Wy, ale ja jestem nimi zachwycona i pożeram zarówno wzrokiem jak i zmysłem smaku. A fakt, że to wypiek z jednej z moich ulubionych książek sprawia, że mam ochotę wszamać wszystkie na raz!

Przepis na 10 dużych ciasteczek (wykorzystałam przepis bazowy na kruche tartaletki na smalcu stąd [klik]):
  • 100 g masła (albo oleju kokosowego, ewentualnie smalcu)
  • 1 jajo
  • 95 g mąki kokosowej*
  • 5 g mielonego zielonego jęczmienia (lub 5 g mąki więcej i kilka kropelek zielonego barwnika spożywczego, można również zmiksować z jajkiem kilka liści szpinaku lub użyć kilka gram chlorelli/spiruliny czyli roślin zwanych algami)*
  • kilka kropel ekstraktu mietowego (albo niecała łyżeczka kropelek miętowych czy garść świeżej mięty lub 2 łyżeczki suszonej, zmielonej mięty - susz jak na herbatę, ale nie z torebki)*
  • 50 g posiekanej gorzkiej czekolady minimum 85%
  • opcjonalnie: erytrol/ksylitol/stewia (warto dodać łyżeczkę więcej w przypadku zielonego jęczmiennia i szpinaku, aby zrównoważyć smaki)
*Jeśli mąka kokosowa chłonie bardzo mocno wilgoć można dać 5, a nawet 10 g mniej.
Uwaga! Zielony jęczmień zawiera gluten, nie należy go spożywać mając celiakię/nietolerancję glutenu. W takim przypadku polecam zrobić ciasteczka z liśćmi szpinaku lub algami.
*Najbardziej polecam ekstrakt lub zwykłe, miętowe kropelki albo dobrej jakości, aromatyczne liście.

Masło, jajo, posiekaną miętę (kropelki czy suszoną zmieloną miętę) oraz jęczmień zagnieść razem na gładkie, zielone ciasto. Nie może być suche, powinno być mokre i dość lepkie. Następnie dodać posiekaną czekoladę i jeszcze raz wymieszać. Wstawić do lodówki na 30 minut, a następnie podzielić na 10 lub 15 kuleczek. Spłaszczyć w dłoniach i ułożyć delikatnie na blaszce lub papierze do pieczenia czy silikonowej macie. Piec 20 minut w 180 stopniach (lub krócej, aż zaczną się rumienić).  

Ciasteczka można zrobić również z drugiej wersji z przepisu na ciasteczka Pieguski tutaj [klik]). Należy dodać składnik miętowy i składnik barwiący na zielono.
Ciasteczka podawać koniecznie z dyniowym sokiem z przepisu tutaj [klik] :) 

 Smakują genialnie do kakao! Przepis na kakao kuloodporne znajdziecie tutaj [klik] :)
Makro (1 ciasteczko z 10 z zielonym jęczmieniem na maśle z kropelkami miętowymi): około 143 kcal
B: 2,9
T: 12,3
W: 2,5 *

*Wartości na blogu zawsze podane są w gramach.

Smacznego!

****************************************************************
Udostępniajcie jeśli macie ochotę! :)

Bardzo proszę o uszanowanie mojego autorstwa do zdjęć i przepisów :)
USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Art. 78. 1.

2 komentarze:

  1. Czy nie brakuje tu czasem proszku do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dodać, ale to kruche ciasteczka i jest zbędny :)

      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń

Print

dieta ketogenna paleo keto lowcarb desery Śniadania i przystawki Dania obiadowe jaja adaptacja dieta ketogeniczna low carb ketoadaptacja mąka kokosowa wiórki kokosowe masło olej kokosowy smalec czekolada kakao mleczko kokosowe mięso orzechy babka jajowata święta bez nabiału pieczarki deser ketoza deser dla 1 osoby cukinia dynia kokos bez laktozy pieczywo cytryna mięso mielone szpinak bożenarodzenie kalafior artykuły ciasto zupa artykuł warzywa ciasteczka koktajle chleb cynamon ser awokado owoce ser żołty brokuły mleko kokosowe bez mąki odżywka pomidory biszkopt chia maliny masło orzechowe tarta wpc żółtka truskawki żelatyna MCT ketodieta krem mak twaróg kurczak naleśniki papryka pasta kokosowa placuszki sałatka wanilia wielkanoc bez mięsa boczek ciasta czekoladki fasolka kapusta sok z cytryny tort zioła bułki lunchbox placki świąteczne przepisy białka fatbombki karkówka mascarpone olej pizza rosół za darmo śmietanka brownie cebula chlebek ciastka kruche makaron panierka siemie lniane wegańskie batony bułeczki do pobrania highfat jajo migdały muffinki nasiona ryba sezam wywar bakalie bounty czekoladowa polewa gofry inulina kawa korzenna przyprawa kotlety na zimno oliwa pasta pralinki przecier pomidorowy przyprawa do piernika pulpety racuchy rolada sos słonecznik wegetariańskie wigilia biszkopty dżem jeżyny kapusta kiszona kuleczki materiały musztarda ogórek omlet piernik pierś z kurczaka sylwester szczupak szparagi wołowina zapiekanka 2 składniki 3 składniki babka batoniki cytrusy dynia makaronowa kabanosy kalarepa mielone mleko midałowe mozarella młoda kapusta obiad pasztet roladki seler skwarki sos pomidorowy sól tosty zupa krem babeczki babka wielkanocna bazylia bez pieczenia botwinka budyń bulion chałwa chili dieta donaty ebook harry potter jogurt omlety oponki pierniczki pierogi pietruszka rafaello schab skórka suszone pomidory tartaletki tłusty czwartek świeta agar anyż bez jaj beza brukselka cloudbread jabłka marcepan mazurek mąka konopna oreo paluszki rzodkiewka serduszka drobiowe serniczki skrzydełka spód walentynki z nabiałem zebra śledzie żółtko borówki delicje do wydrukowania mąka migdałowa rzodkiew serca surówka tłuszcze warstwowy deser wieprzowina wypieki wątróbka wędzony kurczak zapiekane 30 minut adaptacja w praktyce adaptacja w teorii ajurweda alkohol cukrzyca czekoladki miętowe dietetycy polecani przez czytelników jajecznica schabowy zamienniki cukru