Polecany post

Boczek pieczony w musztadowo-ziołowej panierce

Miętowe ciasteczka jak u Pani Weasley

Czy są tutaj fani Harrego?:) Dziś na blogu miętowe, zielone, czekoladowe... CIASTECZKA! Takich jeszcze nie było! Prosto od Pani Weasley, która wręczyła takie pyszności Harremu Potterowi. Zdradziła mi przepis i dziś możecie zrobić sobie sami oczywiście w zdrowej wersji keto/lowcarb :)  Nie wiem jak Wy, ale ja jestem nimi zachwycona i pożeram zarówno wzrokiem jak i zmysłem smaku. A fakt, że to wypiek z jednej z moich ulubionych książek sprawia, że mam ochotę wszamać wszystkie na raz!

Przepis na 10 dużych ciasteczek (wykorzystałam przepis bazowy na kruche tartaletki na smalcu stąd [klik]):
  • 100 g masła (albo oleju kokosowego, ewentualnie smalcu)
  • 1 jajo
  • 95 g mąki kokosowej*
  • 5 g mielonego zielonego jęczmienia (lub 5 g mąki więcej i kilka kropelek zielonego barwnika spożywczego, można również zmiksować z jajkiem kilka liści szpinaku lub użyć kilka gram chlorelli/spiruliny czyli roślin zwanych algami)*
  • kilka kropel ekstraktu mietowego (albo niecała łyżeczka kropelek miętowych czy garść świeżej mięty lub 2 łyżeczki suszonej, zmielonej mięty - susz jak na herbatę, ale nie z torebki)*
  • 50 g posiekanej gorzkiej czekolady minimum 85%
  • opcjonalnie: erytrol/ksylitol/stewia (warto dodać łyżeczkę więcej w przypadku zielonego jęczmiennia i szpinaku, aby zrównoważyć smaki)
*Jeśli mąka kokosowa chłonie bardzo mocno wilgoć można dać 5, a nawet 10 g mniej.
Uwaga! Zielony jęczmień zawiera gluten, nie należy go spożywać mając celiakię/nietolerancję glutenu. W takim przypadku polecam zrobić ciasteczka z liśćmi szpinaku lub algami.
*Najbardziej polecam ekstrakt lub zwykłe, miętowe kropelki albo dobrej jakości, aromatyczne liście.

Masło, jajo, posiekaną miętę (kropelki czy suszoną zmieloną miętę) oraz jęczmień zagnieść razem na gładkie, zielone ciasto. Nie może być suche, powinno być mokre i dość lepkie. Następnie dodać posiekaną czekoladę i jeszcze raz wymieszać. Wstawić do lodówki na 30 minut, a następnie podzielić na 10 lub 15 kuleczek. Spłaszczyć w dłoniach i ułożyć delikatnie na blaszce lub papierze do pieczenia czy silikonowej macie. Piec 20 minut w 180 stopniach (lub krócej, aż zaczną się rumienić).  

Ciasteczka można zrobić również z drugiej wersji z przepisu na ciasteczka Pieguski tutaj [klik]). Należy dodać składnik miętowy i składnik barwiący na zielono.
Ciasteczka podawać koniecznie z dyniowym sokiem z przepisu tutaj [klik] :) 

 Smakują genialnie do kakao! Przepis na kakao kuloodporne znajdziecie tutaj [klik] :)
Makro (1 ciasteczko z 10 z zielonym jęczmieniem na maśle z kropelkami miętowymi): około 143 kcal
B: 2,9
T: 12,3
W: 2,5 *

*Wartości na blogu zawsze podane są w gramach.

Smacznego!

****************************************************************
Udostępniajcie jeśli macie ochotę! :)

Bardzo proszę o uszanowanie mojego autorstwa do zdjęć i przepisów :)
USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Art. 78. 1.

2 komentarze:

  1. Czy nie brakuje tu czasem proszku do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dodać, ale to kruche ciasteczka i jest zbędny :)

      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń

Print

2 składniki 3 składniki 30 minut adaptacja adaptacja w praktyce adaptacja w teorii agar ajurweda alkohol anyż artykuł artykuły awokado babeczki babka babka jajowata babka wielkanocna bakalie batoniki batony bazylia bez jaj bez laktozy bez mąki bez mięsa bez nabiału bez pieczenia beza białka biszkopt biszkopty boczek borówki botwinka bounty bożenarodzenie brokuły brownie brukselka budyń bulion bułeczki bułki cebula chałwa chia chili chleb chlebek ciasta ciasteczka ciastka ciasto cloudbread cukinia cukrzyca cynamon cytrusy cytryna czekolada czekoladki czekoladki miętowe czekoladowa polewa Dania obiadowe delicje deser deser dla 1 osoby desery dieta dieta ketogeniczna dieta ketogenna dietetycy polecani przez czytelników do pobrania do wydrukowania donaty dynia dynia makaronowa dżem ebook fasolka fatbombki gofry harry potter highfat inulina jabłka jaja jajecznica jajo jeżyny jogurt kabanosy kakao kalafior kalarepa kapusta kapusta kiszona karkówka kawa keto ketoadaptacja ketodieta ketoza kokos koktajle korzenna przyprawa kotlety krem kruche kuleczki kurczak low carb lowcarb lunchbox mak makaron maliny marcepan mascarpone masło masło orzechowe materiały mazurek mąka kokosowa mąka konopna mąka migdałowa MCT mielone mięso mięso mielone migdały mleczko kokosowe mleko kokosowe mleko midałowe młoda kapusta mozarella muffinki musztarda na zimno naleśniki nasiona obiad odżywka ogórek olej olej kokosowy oliwa omlet omlety oponki oreo orzechy owoce paleo paluszki panierka papryka pasta pasta kokosowa pasztet pieczarki pieczywo pierniczki piernik pierogi pierś z kurczaka pietruszka pizza placki placuszki pomidory pralinki przecier pomidorowy przyprawa do piernika pulpety racuchy rafaello rolada roladki rosół ryba rzodkiew rzodkiewka sałatka schab schabowy seler ser ser żołty serca serduszka drobiowe serniczki sezam siemie lniane skórka skrzydełka skwarki słonecznik smalec sok z cytryny sos sos pomidorowy sól spód surówka suszone pomidory sylwester szczupak szparagi szpinak śledzie śmietanka Śniadania i przystawki świąteczne przepisy świeta święta tarta tartaletki tłusty czwartek tłuszcze tort tosty truskawki twaróg walentynki wanilia warstwowy deser warzywa wątróbka wegańskie wegetariańskie wędzony kurczak wielkanoc wieprzowina wigilia wiórki kokosowe wołowina wpc wypieki wywar z nabiałem za darmo zamienniki cukru zapiekane zapiekanka zebra zioła zupa zupa krem żelatyna żółtka żółtko