Polecany post

KetoAdaptacja - tygodniowy jadłospis 2000kcal

Kruszonka na 1 żółtku

Chrupiąca, rozpływająca się w ustach i nieziemsko krucha? Dziś na blogu kruszonka. Idealna do ciast, deserów czy posypki po owocach do zapieczenia. 

Przepis na sporą porcję na 3-4 małe desery lub tartę:
  • 70 g mąki kokosowej
  • 100 g zimnego masła/smalcu
  • 1 żółtko
  • opcjonalnie: erytrol/ksylitol/stewia (kruszonka jest dość słodka, więc radzę nie dodawać)
  • opcjonalnie: 10g kakao do wersji kakaowej (można dodać 5 g do połowy ciasta i zrobić dwie wersje na raz)
  • opcjonalnie: wiórki kokosowe, wanilię, cynamon i inne przyprawy
Wszystkie składniki zagnieść na ciasto. Pokruszyć na grudki i rozsypać na owocach w kokilkach, na cieście lub upiec na blaszce w formie bryłek ciasta. Piec około 10- 15 min w 180 stopniach aż kruszonka się lekko zarumieni. Można wygnieść ciastem formę do tarty i upiec jako spód do ciasta (ok. 15-20min). Surowe ciasto można mrozić lub przechowywać w lodówce ok. 2 dni.

PS: Naprawdę jest krucha :) Poniżej jedna z propozycji podania dwukolorowej kruszonki na maśle, która już jest na blogu. Malinowy mus z przepisu tutaj [klik].

Makro (cała porcja kruszonki): około 987 kcal 
B: 15,2
T: 97,8
W: 11,4*

*Wartości na blogu zawsze podane są w gramach.

Smacznego!

****************************************************************
Udostępniajcie jeśli macie ochotę! :)

Bardzo proszę o uszanowanie mojego autorstwa do zdjęć i przepisów :)
USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Art. 78. 1.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print

dieta ketogenna paleo keto lowcarb desery Śniadania i przystawki Dania obiadowe jaja adaptacja low carb dieta ketogeniczna ketoadaptacja mąka kokosowa wiórki kokosowe masło olej kokosowy smalec czekolada kakao mięso mleczko kokosowe orzechy babka jajowata święta bez nabiału deser pieczarki ketoza deser dla 1 osoby kokos cukinia dynia bez laktozy pieczywo cytryna mięso mielone ciasto szpinak artykuły bożenarodzenie kalafior zupa artykuł warzywa ciasteczka koktajle chleb cynamon ser awokado owoce ser żołty brokuły mleko kokosowe bez mąki biszkopt pomidory chia maliny odżywka tarta wpc żółtka masło orzechowe truskawki żelatyna ketodieta krem mak papryka tort twaróg MCT kurczak naleśniki pasta kokosowa placuszki sałatka wanilia wielkanoc bez mięsa boczek ciasta czekoladki fasolka kapusta sok z cytryny zioła bułki lunchbox placki świąteczne przepisy białka fatbombki karkówka mascarpone olej pizza rosół za darmo brownie cebula chlebek ciastka kruche makaron panierka siemie lniane wegańskie śmietanka batony bounty bułeczki do pobrania highfat jajo migdały muffinki nasiona ryba sezam wywar bakalie czekoladowa polewa gofry inulina korzenna przyprawa kotlety na zimno oliwa pasta pralinki przecier pomidorowy przyprawa do piernika pulpety racuchy rolada sos słonecznik wegetariańskie wigilia biszkopty dżem jeżyny kalarepa kapusta kiszona kawa kuleczki materiały musztarda ogórek omlet piernik pierś z kurczaka sylwester szczupak szparagi wołowina zapiekanka 2 składniki 3 składniki babka batoniki cytrusy dynia makaronowa kabanosy mielone mleko midałowe mozarella młoda kapusta obiad pasztet roladki seler skwarki sos pomidorowy sól tosty zupa krem babeczki babka wielkanocna bazylia bez pieczenia botwinka budyń bulion chałwa chili dieta donaty ebook harry potter jogurt omlety oponki pierniczki pierogi pietruszka rafaello schab skórka suszone pomidory tartaletki tłusty czwartek świeta agar anyż bez jaj beza brukselka cloudbread jabłka marcepan mazurek mąka konopna oreo paluszki rzodkiewka serduszka drobiowe serniczki skrzydełka spód walentynki z nabiałem zebra śledzie żółtko borówki delicje do wydrukowania mąka migdałowa rzodkiew serca surówka warstwowy deser wieprzowina wypieki wątróbka wędzony kurczak zapiekane 30 minut adaptacja w praktyce adaptacja w teorii ajurweda alkohol cukrzyca czekoladki miętowe dietetycy polecani przez czytelników jajecznica schabowy tłuszcze zamienniki cukru