Polecany post

Weganie na ketozie - czy to ma rację bytu?

Co powiecie na taki wpis? Często odmawiamy prowadzenia weganów, którzy chcą stosować ketozę... Sprawdźcie dlaczego! 

Bądź na bieżąco! Obserwuj nowości przez mail

Możesz zrobić pyszne zakupy z rabatem 12% na hasło: reva12

piątek, 31 sierpnia 2018

Malinowy budyń (na żółtkach, bez mąki)

Druga wersja budyniu w słoiczku trafia na bloga :) I szczerze mówiąc uważam, że lepsza! Wiem, że wielu z Was polubiło budyń z przepisu tutaj [klik] oraz budyń z awokado z przepisu tutaj [klik]. Ale myślę, że ten również będzie trafiony w punkt, bo jego konsystencja to w 100% konsystencja normalnego, gęstego budyniu. Koniecznie zróbcie :)

Przepis na 3 małe słoiczki:
  • 200 g mleczka kokosowego (lub innego mleka)
  • 100 g malin (mrożone lub świeże, można użyć innych owoców)
  • 100 g inuliny
  • 3 żółtka (60 g)
  • 30 g nasion chia
  • opcjonalnie: wanilia, cynamon, kardamon itp
  • opcjonalnie: wiórki kokosowe, orzechy, inne bakalie
Do rondelka wlać mleczko, żółtka i wrzucić maliny.
Dokładnie połączyć składniki trzepaczką. Postawić rondelek na gazie i doprowadzić do wrzenia ciągle mieszając masę. Chwilę pogotować, aż lekko zgęstnieje, a następnie zdjąć z gazu i wrzucić nasiona, dodatki i wsypać inulinę.
Inulinę wsypywać małymi porcjami i od razu mieszać trzepaczką masę (inaczej będą grudki, które trzeba będzie potem rozbić łyżką). Mieszać jeszcze minutkę, aż budyń będzie gładki. Następnie odstawić na minimum godzinę (inulina i chia w tym czasie zwiążą wodę i mocno zagęszczą budyń). Zjeść od razu lub wstawić do lodówki po całkowitym ostudzeniu. Przechowywać około 2 dni (ze względu na zawartość żółtek). Budyń w lodówce staje się bardzo gęstym kremem :)

Budyń ma identyczną konsystencję jak prawdziwy. Jest kremowy i przepysznie malinowy:)
Można go podać również do naleśników z przepisu tutaj [klik].  Budyń zawiera ogromną ilość błonnika, więc osoby, które mają problemy po zjedzeniu jego dużej ilości muszą uważać.
Makro (1 porcja z 3 bez dodatków): około 255 kcal
B: 6,5
T: 22,2
W: 6,4*

*Wartości na blogu zawsze podane są w gramach. 

Smacznego!

****************************************************************
Udostępniajcie jeśli macie ochotę! :)

Bardzo proszę o uszanowanie mojego autorstwa do zdjęć i przepisów :)
USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Art. 78. 1.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Bądź na bieżąco! Obserwuj przez mail

Print