Polecany post

Pizza na spodzie z dyni

Naleśniki na mleku kokosowym (wersja nr 2)

Kocham naleśniki! A Wy? :) Na moim blogu znajdziecie wiele wersji: na mleku kokosowym, bez mąki, zielone, białkowe... Dziś druga wersja naleśników na mleku kokosowym, a właściwie racuchów z mlekiem, bo to ten przepis był bazą :)

Przepis na 4 duże sztuki (lub 10 malutkich) (ze zmodyfikowanego przepisu na racuchy z postu tutaj [klik]):
  • 3 jaja
  • 30 g mąki kokosowej
  • 30 g rozpuszczonego, ostudzonego oleju kokosowego (lub masła)
  • 100 ml mleka kokosowego (lub innego, płynnego z kartonu lub domowego)
  • spora szczypta proszku do pieczenia lub sody
  • olej kokosowy do smażenia (mi wystarczyło 10 g i tyle jest wliczone do makroskładników)
  • opcjonalnie: ziarenka z laski wanilii/kilka kropel aromatu waniliowego, kardamon, cynamon lub inne przyprawy
  • opcjonalnie: erytrol/ksylitol/stewia
Wszystkie składniki dokładnie wymieszać tak, aby nie powstały grudki. Odstawić na 1-2 minuty, żeby ciasto nieco zgęstniało (powinna być konsystencja jogurtu). W tym czasie rozgrzać patelnię do naleśników. Smażyć na dość dużym ogniu z obu stron przez dokładne rozlanie masy po całej patelni i delikatne przewracanie.
Można też smażyć na małym ogniu pod przykryciem z tylko jednej strony. Obie wersje wyjdą są pyszne :) Drugą wersję naleśników na mleku kokosowym znajdziecie tutaj [klik].
Naleśniki w wersji mini również są świetne! Są przepyszne zwinięte ze słodzidłem i podane z truskawkami jak w dzieciństwie :)
Makro (pół porcji z przepisu na mleku kokosowym): około 356 kcal
B: 13,7
T: 31
W: 4,1*

*Wartości na blogu zawsze podane są w gramach. 

Smacznego!

****************************************************************
Udostępniajcie jeśli macie ochotę! :)

Bardzo proszę o uszanowanie mojego autorstwa do zdjęć i przepisów :)
USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Art. 78. 1.

13 komentarzy:

  1. Najlepsze naleśniki na świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem keto (jeszcze). Twój blog naprawdę robi robotę nie tylko dla osób na keto, oby tak dalej! Osobiście bardzo nie lubię się z pszenicą i nabiałem, a naleśniki to główne danie mojego dzieciństwa. Ten przepis odkryłam dzisiaj, to nie może być przypadek ;) Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło. Zdaję sobie sprawę z tego, że spora część osób, która tutaj i na stronę czy Instagrama zagląda to tak naprawdę Ci, którzy po prostu jedzą zdrowo a nie lowcarb, ale chorują na różne alergie i nietolerancje pokarmowe. Fajnie, że mogę ułatwić życie przepisami :)

      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. Najlepszy keto blog na świecie!! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuuuję! Bardzo mi miło :)

      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Ja nie dodaje do masy oleju kokosowego i też wychodzą wolę za to zjeść garść orzechow��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z nim są bardziej miękkie i wilgotne, ale co kto lubi :)

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Pani Sabino, trafiłam tu do Pani dopiero kilka dni temu i od tej pory cały czas buszuję po przepisach, które są rewelacyjne :) Już samo odstawienie zwykłego pieczywa i zwiększenie ilości tłuszczu spowodowało moje lepsze samopoczucie. Nabrałam ochoty na dalsze zmiany. Czy sądzi Pani, że starsze osoby nie zażywające żadnych leków (przedział 50-60) mogą przejść na keto i mogłoby to zadziałać pozytywnie na zdrowie? Wszyscy unikają odpowiedzi na to pytanie, jakby keto było zarezerwowane wyłącznie dla młodych :( Pozdrawiam! Milena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło! Keto nie jest zarezerwowane jedynie dla młodych. Jest coraz więcej osób po 50, a nawet sportowców po 50 na keto :) A jeśli nawet nie keto, bo okaże się "za trudne" i będzie ciągnęło do węglowodanów to zawsze można spróbować low carb, które też jest super :)

      Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia!

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo za odpowiedź, czyli jednak jest szansa, super! Będę czytać Pani blog i się uczyć. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Print

dieta ketogenna paleo keto lowcarb desery Śniadania i przystawki Dania obiadowe jaja adaptacja low carb dieta ketogeniczna ketoadaptacja mąka kokosowa wiórki kokosowe masło olej kokosowy smalec czekolada kakao mięso mleczko kokosowe orzechy babka jajowata święta bez nabiału deser pieczarki cukinia dynia ketoza deser dla 1 osoby kokos bez laktozy ciasto mięso mielone pieczywo cytryna zupa artykuły bożenarodzenie szpinak artykuł kalafior cynamon warzywa ciasteczka koktajle chleb ser awokado owoce ser żołty brokuły karkówka mleko kokosowe bez mąki biszkopt odżywka pomidory wpc chia mak maliny tarta żółtka masło orzechowe truskawki twaróg żelatyna ketodieta krem papryka tort MCT ciasta kurczak naleśniki pasta kokosowa placuszki sałatka wanilia wielkanoc bez mięsa boczek czekoladki fasolka kapusta sok z cytryny zioła świąteczne przepisy bułki lunchbox placki białka brownie fatbombki mascarpone olej pizza rosół za darmo cebula chlebek ciastka kruche makaron muffinki panierka siemie lniane wegańskie śmietanka bakalie batony bounty bułeczki czekoladowa polewa do pobrania highfat jajo korzenna przyprawa migdały nasiona oliwa przecier pomidorowy przyprawa do piernika pulpety ryba sezam wywar gofry inulina kalarepa kotlety na zimno pasta pralinki racuchy rolada sos słonecznik wegetariańskie wigilia biszkopty dżem jeżyny kapusta kiszona kawa kuleczki materiały musztarda ogórek omlet piernik pierś z kurczaka sylwester szczupak szparagi wołowina zapiekanka 2 składniki 3 składniki babka batoniki cytrusy dynia makaronowa kabanosy mielone mleko midałowe mozarella młoda kapusta obiad pasztet pietruszka roladki seler skwarki sos pomidorowy sól tosty zupa krem babeczki babka wielkanocna bazylia bez pieczenia botwinka budyń bulion chałwa chili dieta donaty ebook harry potter jogurt omlety oponki pierniczki pierogi rafaello rzodkiewka schab skórka suszone pomidory tartaletki tłusty czwartek świeta agar anyż bez jaj beza brukselka cloudbread jabłka marcepan mazurek mąka konopna oreo paluszki rzodkiew serca serduszka drobiowe serniczki skrzydełka spód walentynki z nabiałem zebra śledzie żółtko borówki delicje do wydrukowania mąka migdałowa surówka warstwowy deser wieprzowina wypieki wątróbka wędzony kurczak zapiekane 30 minut adaptacja w praktyce adaptacja w teorii ajurweda alkohol cukrzyca czekoladki miętowe dietetycy polecani przez czytelników jajecznica schabowy tłuszcze zamienniki cukru