Naleśniki na mleku kokosowym (wersja nr 2)

Kocham naleśniki! A Wy? :) Na moim blogu znajdziecie wiele wersji: na mleku kokosowym, bez mąki, zielone, białkowe... Dziś druga wersja naleśników na mleku kokosowym, a właściwie racuchów z mlekiem, bo to ten przepis był bazą :)

Przepis na 4 duże sztuki (lub 10 malutkich) (ze zmodyfikowanego przepisu na racuchy z postu tutaj [klik]):
  • 3 jaja
  • 30 g mąki kokosowej
  • 30 g rozpuszczonego, ostudzonego oleju kokosowego (lub masła)
  • 100 ml mleka kokosowego (lub innego, płynnego z kartonu lub domowego)
  • spora szczypta proszku do pieczenia lub sody
  • olej kokosowy do smażenia (mi wystarczyło 10 g i tyle jest wliczone do makroskładników)
  • opcjonalnie: ziarenka z laski wanilii/kilka kropel aromatu waniliowego, kardamon, cynamon lub inne przyprawy
  • opcjonalnie: erytrol/ksylitol/stewia
Wszystkie składniki dokładnie wymieszać tak, aby nie powstały grudki. Odstawić na 1-2 minuty, żeby ciasto nieco zgęstniało (powinna być konsystencja jogurtu). W tym czasie rozgrzać patelnię do naleśników. Smażyć na dość dużym ogniu z obu stron przez dokładne rozlanie masy po całej patelni i delikatne przewracanie.
Można też smażyć na małym ogniu pod przykryciem z tylko jednej strony. Obie wersje wyjdą są pyszne :) Drugą wersję naleśników na mleku kokosowym znajdziecie tutaj [klik].
Naleśniki w wersji mini również są świetne! Są przepyszne zwinięte ze słodzidłem i podane z truskawkami jak w dzieciństwie :)
Makro (pół porcji z przepisu na mleku kokosowym): około 356 kcal
B: 13,7
T: 31
W: 4,1

Smacznego!

****************************************************************

ZABRANIAM KOPIOWANIA PRZEPISÓW I ZDJĘĆ  MOJEGO AUTORSTWA! 
W PRZYPADKU INSPIROWANIA SIĘ NIMI NAKAZUJĘ PODAĆ ŹRODŁO! 

USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Art. 78. 1.

13 komentarzy:

  1. Najlepsze naleśniki na świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem keto (jeszcze). Twój blog naprawdę robi robotę nie tylko dla osób na keto, oby tak dalej! Osobiście bardzo nie lubię się z pszenicą i nabiałem, a naleśniki to główne danie mojego dzieciństwa. Ten przepis odkryłam dzisiaj, to nie może być przypadek ;) Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło. Zdaję sobie sprawę z tego, że spora część osób, która tutaj i na stronę czy Instagrama zagląda to tak naprawdę Ci, którzy po prostu jedzą zdrowo a nie lowcarb, ale chorują na różne alergie i nietolerancje pokarmowe. Fajnie, że mogę ułatwić życie przepisami :)

      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. Najlepszy keto blog na świecie!! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuuuję! Bardzo mi miło :)

      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Ja nie dodaje do masy oleju kokosowego i też wychodzą wolę za to zjeść garść orzechow��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z nim są bardziej miękkie i wilgotne, ale co kto lubi :)

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Pani Sabino, trafiłam tu do Pani dopiero kilka dni temu i od tej pory cały czas buszuję po przepisach, które są rewelacyjne :) Już samo odstawienie zwykłego pieczywa i zwiększenie ilości tłuszczu spowodowało moje lepsze samopoczucie. Nabrałam ochoty na dalsze zmiany. Czy sądzi Pani, że starsze osoby nie zażywające żadnych leków (przedział 50-60) mogą przejść na keto i mogłoby to zadziałać pozytywnie na zdrowie? Wszyscy unikają odpowiedzi na to pytanie, jakby keto było zarezerwowane wyłącznie dla młodych :( Pozdrawiam! Milena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło! Keto nie jest zarezerwowane jedynie dla młodych. Jest coraz więcej osób po 50, a nawet sportowców po 50 na keto :) A jeśli nawet nie keto, bo okaże się "za trudne" i będzie ciągnęło do węglowodanów to zawsze można spróbować low carb, które też jest super :)

      Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia!

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo za odpowiedź, czyli jednak jest szansa, super! Będę czytać Pani blog i się uczyć. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Print

dieta ketogenna paleo keto lowcarb desery Śniadania i przystawki Dania obiadowe jaja adaptacja dieta ketogeniczna low carb ketoadaptacja mąka kokosowa wiórki kokosowe masło olej kokosowy smalec czekolada kakao mleczko kokosowe mięso orzechy babka jajowata święta bez nabiału pieczarki deser ketoza deser dla 1 osoby cukinia dynia kokos bez laktozy pieczywo cytryna mięso mielone szpinak bożenarodzenie kalafior artykuły ciasto zupa artykuł warzywa ciasteczka koktajle chleb cynamon ser awokado owoce ser żołty brokuły mleko kokosowe bez mąki odżywka pomidory biszkopt chia maliny masło orzechowe tarta wpc żółtka truskawki żelatyna MCT ketodieta krem mak twaróg kurczak naleśniki papryka pasta kokosowa placuszki sałatka wanilia wielkanoc bez mięsa boczek ciasta czekoladki fasolka kapusta sok z cytryny tort zioła bułki lunchbox placki świąteczne przepisy białka fatbombki karkówka mascarpone olej pizza rosół za darmo śmietanka brownie cebula chlebek ciastka kruche makaron panierka siemie lniane wegańskie batony bułeczki do pobrania highfat jajo migdały muffinki nasiona ryba sezam wywar bakalie bounty czekoladowa polewa gofry inulina kawa korzenna przyprawa kotlety na zimno oliwa pasta pralinki przecier pomidorowy przyprawa do piernika pulpety racuchy rolada sos słonecznik wegetariańskie wigilia biszkopty dżem jeżyny kapusta kiszona kuleczki materiały musztarda ogórek omlet piernik pierś z kurczaka sylwester szczupak szparagi wołowina zapiekanka 2 składniki 3 składniki babka batoniki cytrusy dynia makaronowa kabanosy kalarepa mielone mleko midałowe mozarella młoda kapusta obiad pasztet roladki seler skwarki sos pomidorowy sól tosty zupa krem babeczki babka wielkanocna bazylia bez pieczenia botwinka budyń bulion chałwa chili dieta donaty ebook harry potter jogurt omlety oponki pierniczki pierogi pietruszka rafaello schab skórka suszone pomidory tartaletki tłusty czwartek świeta agar anyż bez jaj beza brukselka cloudbread jabłka marcepan mazurek mąka konopna oreo paluszki rzodkiewka serduszka drobiowe serniczki skrzydełka spód walentynki z nabiałem zebra śledzie żółtko borówki delicje do wydrukowania mąka migdałowa rzodkiew serca surówka tłuszcze warstwowy deser wieprzowina wypieki wątróbka wędzony kurczak zapiekane 30 minut adaptacja w praktyce adaptacja w teorii ajurweda alkohol cukrzyca czekoladki miętowe dietetycy polecani przez czytelników jajecznica schabowy zamienniki cukru