piątek, 7 września 2018

Proteinowe racuchy z wiórkami kokosowymi (bez mąki)

Puszyste, mięciutkie i bez mąki! Idealne jako zamiennik koktajlu białkowego dla wszystkich, którzy korzystają z odżywek białkowych :) Tylko 3 składniki i olej do smażenia, a za 10 minut możecie cieszyć się pysznymi racuchami :) 

Przepis na około 10 racuchów:
  • 2 jaja
  • 30-35 g odżywki białkowej (np czekoladowej, porcja na opakowaniu, można odmierzyć miarką)*
  • szczypta soli
  • około 30 g oleju kokosowego do smażenia
  • opcjonalnie: przyprawy (cynamon, kardamon, wanilia)
  • opcjonalnie: erytrol/ksylitol/stewia
  • 10g wiórków kokosowych (z nimi są lepsze w smaku, ale nie trzeba dodawać)
*Uwagi czytelników: odżywki białkowej można dać więcej, ale placuszki są wtedy lekko suche. Można też dać mniej odżywki, ale wtedy racuchy mocno opadną. 1 miarka jest optymalna. Proponuję dać ewentualnie tylko łyżeczkę więcej.

Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli, a następnie wrzucić żółtka.

Miksować kilka sekund na najmniejszych obrotach miksera do połączenia żółtek i białek.


Wsypać odżywkę. W tym miejscu można też wrzucić opcjonalnie składniki np wiórki czy cynamon.


Ponownie miksować składniki na najmniejszych obrotach przez kilka sekund.

Wykładać po łyżce puszystej masy i smażyć na rozgrzanej patelni na oleju kokosowym lub innym tłuszczu na małym ogniu z każdej strony na rumiany kolor.

Racuchy bardzo rosną (mimo braku proszku do pieczenia lub sody), a potem lekko opadają, ale i tak są mięciutkie jak biszkopt:)


Podawać w dowolny sposób np posypane słodzidłem lub z owocami:) Porcja 10 racuszków jest bardzo sycąca i wbrew pozorom duża, więc można podzielić na dwie :)
Makro (cała porcja z olejem do smażenia i 10 g wiórków): około 612 kcal
B: 44,7
T: 48,4
W: 1,9*

*Wartości na blogu zawsze podane są w gramach. 

Smacznego!

****************************************************************
Udostępniajcie jeśli macie ochotę! :)

Bardzo proszę o uszanowanie mojego autorstwa do zdjęć i przepisów :)
USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Art. 78. 1.

8 komentarzy:

  1. Jakiej odżywki Pani używa ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety mam nietolerancję laktozy, więc tylko takie mogę lub odżywki wołowe (też można znaleźć na rynku). Jeśli nie ma problemów z nabiałem to śmiało można używać "zwykłej" serwatkowej :) Ja używam odżywki rzadko do koktajlów czy deseru jeśli bardzo mam ochotę :)

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Dziękuję za odpowiedź :) A czy zamiast odżywki mogę użyć mąki kokosowej? Wiem, że inaczej chłonie płyny, więc domyślam się, że proporcje się zmienią: 20 g.powinno być ok? :) z góry dziękuję za podpowiedź:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Na blogu jest kilka przepisów na racuchy również takie proste z mąki kokosowej :) Proszę wpisać w wyszukiwarkę "racuchy" lub "racuszki" i powinny się pojawić :)

      Pozdrawiam i smacznego:)

      Usuń
  3. Zrobiłam z odżywką czekoladową i z cynamonem. Wyszły genialne <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam i dziękuję za przepis, właśnie je zrobiłam i nie wiem czemu, ale jak dodałam odżywki bialkowej to ciasto zmalało, na prawde bardzo mało się go zrobiło i stało się bardzo kleiste, także wylozenie go na patelnię było trudne. Jakieś pomysły dlaczego tak się stało? Pozdrawiam serdecznie Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdopodobnie struktura "usiadła" przez zbyt długie łączenie składników z odżywką. Trzeba to robić naprawdę subtelnie i delikatnie - tak jak łączy się ubitą pianę z ciastem. Ewentualnie można dać ciut mniej odżywki - być może była wyjątkowo mocno wchłaniająca wodę.


      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Print