Polecany post

KetoAdaptacja - tygodniowy jadłospis 2000kcal

Batony a'la Bounty (dwie wersje bez nabiału)

Proste, sycące i bardzo kokosowe Bounty w dwóch wersjach ? Żaden problem! To chyba najprostsza wersja batonów jakie można zrobić w zdrowej wersji :) Są przepyszne, bardzo sycące i można je zamrozić na dłużej :) A dzieci mają niesamowitą frajdę z ich robienia!


Przepis (na 21 sporych batonów):
Środek:
  • 300 g wiórków kokosowych (można dać nieco mniej, ale nie więcej, bo batony wyjdą suche i nie zlepią się)
  • 400 g mleczka kokosowego (cała puszka mleczka z lodówki)
  • 100 g oleju kokosowego
  • 75 g masła orzechowego (np migdałowego, porcja na połowę batonów, można dać 150 g na wszystkie)
  • opcjonalnie: erytrol/ksylitol/stewia
Olej rozpuścić. Mleczko wymieszać z wiórkami, a następnie wlać olej i szybko mieszać. Masa powinna zacząć gęstnieć już po chwili.

Jeśli masa jest rzadka to wstawić do lodówki na godzinę, żeby zgęstniała, a następnie ulepić batony. Na połowę lub wszystkie batony nałożyć po łyżeczce masła orzechowego. Schłodzić w lodówce około godziny lub wstawić do zamrażarki na 15 minut.
Wersja prostsza: Wyłożyć masę do keksówki/foremki czy na blaszkę. Uformować prostokąt (mocno docisnąć i zlepić masę). Następnie oblać polewą i pokroić na kawałki.
Polewa (zamiast poniższej polewy można użyć 200 g gorzkiej czekolady):
  • 100 g czekolady min 85% (jeśli czekolada ma mniej % można dodać 5-10 g kakao)
  • 60 g oleju kokosowego
  • 4 g żelatyny
Roztopić wszystko na małym ogniu w rondelku, dodać żelatynę i dokładnie wymieszać. Schłodzić polewę, aż nieco zgęstnieje, a następnie oblać (najlepiej lekko zamrożone) batony.
*Mała rada: na zamrożonych batonach czekolada od razu zastyga. Schłodzone w lodówce trzeba ponownie do niej wstawić na czas zastygnięcia czekolady. 
Poniżej wersja batonów oblanych czekoladą jedynie z góry i po bokach. Batony można oblać z każdej strony jak prawdziwe :)
Przechowywać w lodówce około 5 dni lub zamrozić na dłużej :)
Makro 1 batona (na bazie polewy z przepisu; wliczono 75 g masła migdałowego na połowę batonów): około 243 kcal  
B: 2,4
T: 24,2
W: 2,4*

*Wartości na blogu zawsze podane są w gramach.

Smacznego!

****************************************************************
Udostępniajcie jeśli macie ochotę! :)

Bardzo proszę o uszanowanie mojego autorstwa do zdjęć i przepisów :)
USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Art. 78. 1.

4 komentarze:

  1. wyglądają super :) ogólnie dobre przepisy u Ciebie na Blogu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Bounty nie tylko wygląda, ale i smakuje pysznie :)

      Usuń
  2. A jakiej wielkości puszka mleka kokosowego?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Print

dieta ketogenna paleo keto lowcarb desery Śniadania i przystawki Dania obiadowe jaja adaptacja low carb dieta ketogeniczna ketoadaptacja mąka kokosowa wiórki kokosowe masło olej kokosowy smalec czekolada kakao mięso mleczko kokosowe orzechy babka jajowata święta bez nabiału deser pieczarki ketoza deser dla 1 osoby kokos cukinia dynia bez laktozy pieczywo cytryna mięso mielone ciasto szpinak artykuły bożenarodzenie kalafior zupa artykuł warzywa ciasteczka koktajle chleb cynamon ser awokado owoce ser żołty brokuły mleko kokosowe bez mąki biszkopt pomidory chia maliny odżywka tarta wpc żółtka masło orzechowe truskawki żelatyna ketodieta krem mak papryka tort twaróg MCT kurczak naleśniki pasta kokosowa placuszki sałatka wanilia wielkanoc bez mięsa boczek ciasta czekoladki fasolka kapusta sok z cytryny zioła bułki lunchbox placki świąteczne przepisy białka fatbombki karkówka mascarpone olej pizza rosół za darmo brownie cebula chlebek ciastka kruche makaron panierka siemie lniane wegańskie śmietanka batony bounty bułeczki do pobrania highfat jajo migdały muffinki nasiona ryba sezam wywar bakalie czekoladowa polewa gofry inulina korzenna przyprawa kotlety na zimno oliwa pasta pralinki przecier pomidorowy przyprawa do piernika pulpety racuchy rolada sos słonecznik wegetariańskie wigilia biszkopty dżem jeżyny kalarepa kapusta kiszona kawa kuleczki materiały musztarda ogórek omlet piernik pierś z kurczaka sylwester szczupak szparagi wołowina zapiekanka 2 składniki 3 składniki babka batoniki cytrusy dynia makaronowa kabanosy mielone mleko midałowe mozarella młoda kapusta obiad pasztet roladki seler skwarki sos pomidorowy sól tosty zupa krem babeczki babka wielkanocna bazylia bez pieczenia botwinka budyń bulion chałwa chili dieta donaty ebook harry potter jogurt omlety oponki pierniczki pierogi pietruszka rafaello schab skórka suszone pomidory tartaletki tłusty czwartek świeta agar anyż bez jaj beza brukselka cloudbread jabłka marcepan mazurek mąka konopna oreo paluszki rzodkiewka serduszka drobiowe serniczki skrzydełka spód walentynki z nabiałem zebra śledzie żółtko borówki delicje do wydrukowania mąka migdałowa rzodkiew serca surówka warstwowy deser wieprzowina wypieki wątróbka wędzony kurczak zapiekane 30 minut adaptacja w praktyce adaptacja w teorii ajurweda alkohol cukrzyca czekoladki miętowe dietetycy polecani przez czytelników jajecznica schabowy tłuszcze zamienniki cukru